14 Ιαν 2014

Ξεπερνά τα 2,36 δισ. ευρώ το ετήσιο κόστος των τροχαίων

Ξεπερνά τα 2,36 δισ. ευρώ το ετήσιο κόστος των τροχαίων

Μελέτη της επιτροπής οδικής ασφάλειας της Βουλής

Πρώτη αιτία θανάτου στην ηλικιακή κατηγορία 15-29 αποτελούν τα τροχαία δυστυχήματα στην Ελλάδα, η οποία παρουσιάζει έναν από τους μεγαλύτερους δείκτες θνησιμότητας σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Το οικονομικό κόστος των τροχαίων, μάλιστα, φαίνεται ότι ξεπερνά τα 2,36 δισ. ευρώ το χρόνο. Τα συμπεράσματα αυτά προέκυψαν μετά από πολύμηνη δουλειά της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής και τα κατέγραψε ο πρόεδρος της, βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Ημαθίας Γιώργος Ουρσουζίδης. «Αν κάνουμε μια  απλουστευμένη προσέγγιση στα ελληνικά δεδομένα, με πληθυσμό περί τους 11 εκ. κατοίκους, με αναγωγή αντίστοιχα για το 2015 με 789 νεκρούς, 1.068 σοβαρά και 12.872 ελαφρά τραυματίες, προκύπτει μια ετήσια δαπάνη της τάξης των 2,361 δισ. ευρώ για το 2015 και 3,944 δισ. ευρώ για το 2014! Και όσο πάμε προς προηγούμενες χρονιές το κόστος αυξάνεται, αφού το 2000 είχαμε 2.103 νεκρούς, σχεδόν 2,7 φορές περισσότερους από το 2015! Αν πάλι, δούμε σε βάθος δεκαετίας τους νεκρούς, βαριά τραυματίες και ανάπηρους, η εικόνα είναι τρομακτική…», υπογραμμίζει στην έκθεση του ο κ. Ουρσουζίδης. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας το 2014, στην Ελλάδα, είχαμε 12,27 νεκρούς ανά 100.000 κατοίκους και βρισκόμασταν στην 56η χειρότερη θέση μεταξύ 172 κρατών. Τα μεγάλα κονδύλια προκύπτουν καθώς των 75% των νεκρών και βαριά τραυματιών, ανήκουν στο ενεργό παραγωγικό δυναμικό, γεγονός που επηρεάζει το επίπεδο της ανάπτυξης. «Είναι γνωστό, ότι η χώρα μας αντιμετωπίζει σοβαρότατο δημογραφικό πρόβλημα, που υπονομεύει -εκτός των άλλων- τη σκληρή προσπάθεια που καταβάλλει ο ελληνικός λαός, ώστε να ξεφύγει από την κρίση που μαστίζει τη χώρα. Συνεπώς δεν έχουμε την πολυτέλεια να συνεχίσουμε να αγνοούμε το πρόβλημα των θανάτων και βαριά τραυματιών, που αποτελεί σημαντική συνιστώσα αυτού του κοινωνικού προβλήματος – δράματος», υπογραμμίζεται στην μελέτη. Οι κύριες κατηγορίες κόστους, που χρησιμοποιούνται σε ευρωπαϊκό επίπεδο είναι οι ιατρικές δαπάνες, η απώλεια παραγωγής, η απώλεια ποιότητας ζωής των θυμάτων και των οικογενειών τους, οι υλικές ζημιές και οι δαπάνες διακανονισμού. Όλα τα παραπάνω οδηγούν στην ανάγκη μείωσης των τροχαίων διότι επιδρούν δυσμενώς στις κοινωνικές δομές του κράτους, καθώς επηρεάζονται το σύστημα υγείας, το δικαστικό και ασφαλιστικό σύστημα, ο παραγωγικός ιστός της χώρας, επιδεινώνεται το δημογραφικό πρόβλημα της χώρας και στερείται πολύτιμων πόρων η ανάπτυξη της χώρας. «Ένα τροχαίο ατύχημα παύει να είναι ατύχημα και θεωρείται έγκλημα όταν ο οδηγός αναπτύσσει μεγάλη ταχύτητα, οδηγεί υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών, παραβιάζει τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, ή αποσπάται η προσοχή του με την χρήση κινητού», υποστηρίζει ο βουλευτής. Ακόμη, η οδήγηση χωρίς τη χρήση μέσων παθητικής ασφάλειας, θεωρείται εγκληματική σε βάρος των επιβαινόντων, αλλά και της κοινωνίας, όταν δεν χρησιμοποιούν ζώνη ασφαλείας ή κράνη στα δίκυκλα. Κατά την άποψη της επιτροπής της Βουλής και του προέδρου της, για τη μείωση του φαινομένου πρέπει να υπάρχει έλεγχος οδικής συμπεριφοράς των οδηγών, ενημέρωση και διαμόρφωση οδικής παιδείας και ανάπτυξη σύγχρονων μέσων μαζικής μεταφοράς σε αστικό και υπεραστικό επίπεδο για περιορισμό χρήσης των αυτοκινήτων.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.